FAQ

Länk Till Supportärende Hantering

Här finns dom vanligaste frågorna angående våra produkter

QUORION CR-30T

Q: Klockan går fel, Hur gör jag?
A: Vrid Nyckeln till P-Läge, Slå 1 Summa, 2 Summa, Slå in tid 4 siffror, tryck Summa sedan Kontant. Vrid tillbaka nyckeln till R-Läge!

Q: Det står ”Oper no” i displayen?
A: Slå siffra 1 och tryck på Kassör/Bitr.

Q: Textraderna på kvittot är samantryckt
A: Kontrollera att kvittorullen ligger löst.
Printern är sliten, Kontakta supporten för service!

Q: Det står ”time out” i displayen och det piper.
A: Kontrollera att Kontrollenheten (svarta lådan) lyser bara grönt.
Starta om kontrollenheten först sedan kassan.

 Kortterminal Hypercom

Q: Terminalen frågar om att ”Godkänna köpet offline”
A: Detta uppstår då terminalen har tappat internet uppkopplingen eller när externa driftstörningar uppstår.
Kontrollera internetuppkopplingen samt starta om terminalen.

AnyShop II

Q: Bakgrundsbelysningen är för stark!

A: Höger-klicka på skrivbordet – Välj ”Grafikegenskaper” – ”Färgförbättring”  –  Justera till önskat ljus  – tryck på verkställ!